جوان ایرانی
جوان ایرانی

جوان ایرانی

زندگی همین است !

 

 

زندگی همین است ! (بسیار جالب) استادی درشروع کلاس درس ، لیوانی پراز آب به دست گرفت . آن را بالا گرفت که همه ببینند.
بعد از شاگردان پرسید: به نظر شما وزن این لیوان چقدر است
شاگردان جواب دادند: 50 گرم ، 100گرم ،150 گرم
استاد گفت : من هم بدون وزن کردن ،
نمی دانم دقیقا" وزنش چقدراست.
اما سوال من این است :

اگر من این لیوان آب را چند دقیقه همین طور نگه دارم، چه
اتفاقی خواهد افتاد.
شاگردان گفتند : هیچ اتفاقی نمی افتد .
استاد پرسید :
خوب ، اگر یک ساعت همین طور نگه دارم ،
چه اتفاقی می افتد ؟
یکی از شاگردان گفت : دست تان کم کم درد میگیرد.
حق با توست . حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه ؟
شاگرد دیگری جسارتا" گفت : دست تان بی حس می شود .
عضلات به شدت تحت فشار قرار میگیرند و فلج می شوند.
و مطمئناً کارتان به بیمارستان خواهد کشید .
و همه شاگردان خندیدند...
استاد گفت : خیلی خوب است .
ولی آیا در این مدت وزن لیوان تغییرکرده است ؟
شاگردان جواب دادند : نه
پس چه چیز باعث درد و فشار روی عضلات
می شود ؟
درعوض من چه باید بکنم ؟
شاگردان گیج شدند. یکی از آنها گفت :
لیوان را زمین بگذارید.
استاد گفت :
دقیقا" مشکلات زندگی هم مثل همین است .
اگر آنها را چند دقیقه در ذهن تان نگه دارید .
اشکالی ندارد اگر مدت طولانی تری به آنها فکر کنید،
به درد خواهند آمد .
اگر بیشتر از آن نگه شان دارید ، فلج تان می کنند و
دیگر قادر به انجام کاری نخواهید بود.
فکرکردن به مشکلات زندگی مهم است .
اما مهم تر آن است که در پایان هر روز و پیش از
خواب ،آنها را زمین بگذارید.
به این ترتیب تحت فشار قرار نمی گیرند،
هر روز صبح سرحال و قوی بیدار می شوید و قادر
خواهید بود از عهده هر مسئله
و چالشی که برایتان پیش می آید ، برآیید!
دوست من ، یادت باشد که
لیوان آب را همین امروز زمین بگذارید .
زندگی همین است!
نظر شما چیست ؟  


برگرفته از سایت
دکتر ظهرابی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد